Unelma

Uskon, että Jumala antaa meille unelmia. Nuo Hänen antamat unelmansa ovat kuin siemeniä elämässämme. Joskus meistä voi tuntua, että ne siemenet on haudattu jonnekin niin syvälle, etteivät ne koskaan ala tuottamaan mitään. Elämämme ei ole kuitenkaan ohi ennen kuin Jumala sanoo niin! Niin kauan kuin sydämesi lyö, sinun elämälläsi on tarkoitus. Jumala ei määrää meille elinpäiviä, että voisimme elää ne turhautuneina ilman mitään tarkoitusta. Tämä tarkoittaa myös sitä, että niin kauan kuin elämme, Jumalalla on jokin ajatus meidän elämäämme varten.
Siemen pitääkin laittaa maahan, että se voi alkaa kasvaa. Silloin emme kuitenkaan puhu hautaamisesta, vaan istuttamisesta tai kylvämisestä. On aikoja, jolloin Jumala kasvattaa meitä ja elämä voi tuntua hankalalta. Tarkoitus on kuitenkin, että jonain päivänä Jumalan asettamat siemenet sinun elämässäsi alkavat versoa ja kasvaa. Haluan rohkaista sinua! Sinun päiväsi tulee! Älä väsy äläkä menetä toivoasi! Pidä kiinni luottamuksesta ja vielä saat nähdä, että sinun elämäsi tuo valoa tähän maailmaan ihanalla tavalla. Uskon, että Jumala haluaa siunata sinun siemeniäsi. Hänellä on jopa tarkasti piirretty kartta siitä, miten Hän haluaa sinun elämääsi johdattaa. On ihanaa luottaa Häneen ja pysyä toiverikkaana, koska Hän istuu ja on koko ajan istunut valtaistuimellaan.
Paavali sanoo näin: ”Jumala itse vaikuttaa teissä tahtomisen ja tekemisen, että hänen hyvä tahtonsa tapahtuisi. Tehkää kaikki nurisematta ja epäröimättä, että olisitte moitteettomia ja puhtaita, tahrattomia Jumalan lapsia kieron ja turmeltuneen sukupolven keskellä. Te loistatte siinä kuin tähdet maailmassa,” Fil.2:13-15
Minun unelmani on, että ennen kuin minusta aika jättää (tai minä jätän ajan), olisin kertonut Jeesuksesta parhaalla mahdollisella tavalla jokaisessa Suomen kunnassa.
Unelmat ovat siitä ihania, että minun unelmani ei ole sinulta pois. Eikä sinun unelmasi ole minulta pois. Mikä on sinun unelmasi?
Joni Hulkko

Elämän kiitoradalla

Kuukausien kuluessa ovat ajatuksiini nousseet monenlaiset ajatukset ja mietteet, kun olen katsellut ja kuunnellut Jumalan luonnon ihmeitä. Nyt on sopiva hetki istahtaa ja pistää ajatushautomon

Paras rohkaisu